نخود

نخود

نخود یک گیاه یک ساله است که در دسته بندی حبوبات قرار می‌گیرد. یکی از نکات مهم در مورد این گیاه این است که از مقوی‌ترین حبوبات محسوب می‌شود ، جالب است بدانید که نخود یکی از قدیمی‌ترین حبوبات است و حدود هفت هزار سال قدمت دارد. بیشترین حجم نخود در صنایع غذایی ( انواع سالاد ، سس ، نان و … ) مصرف می‌شود. این گیاه پر فایده دارای فیبر زیادی می‌باشد که به همین جهت نخود برای سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مناسب است.
گروه غذایی ایرانیکا با بهره گیری از روابط بین المللی چندین ساله  و شرکای تجاری مطرح  خود در سطح دنیا، همواره تلاش نموده تا از منابع سطح اول جهانی  نسبت به خرید و واردات نخود و عرضه آن در ایران اقدام نماید. واردات نخود از اقصی نقاط دنیا از فعالیت‌های گروه غذایی ایرانیکا بوده که خرید و توزیع این محصول توسط تیم‌های حرفه ای و مجرب بازرگانی و فروش صورت می‌گیرد.

نخود از گذشته تا به حال نه تنها در سراسر جهان بلکه در کشورمان ایران نیز در تمام وعده‌های غذایی هم وطنانمان حضوری پررنگ داشته و از دیر باز مورد استفاده‌ی بسیاری از ایرانیان بوده است بر همین اساس گروه مواد غذایی ایرانیکا به پشتوانه زنجیره تامین قوی خود بدون واسطه این محصول مهم را از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی تامین می‌کند و در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد.